Tedarikçi fatura işlemlerini kontrol etme, muhasebeleştirme, esnek uyarlama imkanısağlama ve süreçleri otomatikleştirme özellikleriyle işletmelere etkili bir fatura yönetim çözümü sunar.
SAP Gelen E-Fatura Kokpiti, işletmelerin gelen fatura işlemlerini yönetmek ve izlemek için kullanılan bir araçtır. Bu kokpit, işletmelere gelen elektronik faturaları kolayca yönetmelerini ve işlemelerini sağlar. Gelen Fatura Kokpiti sayesinde işletmeler esnek fatura onayı kurgusu bulunan bir merkezi yönetim aracına kavuşmaktadır.
Improva Fatura Kokpiti çözümü, tedarikçi faturalarının kontrolünü ve muhasebeleştirilmesini etkin bir şekilde sağlayan bir platformdur. Fatura üzerinde arama ve filtreleme yapabilme özelliği, başlıklar ve içerikler üzerinde esnek uyarlama imkanı sunarak kullanıcıların ihtiyacına göre özelleştirilebilir. Bağımsız çalışabilir yapısı, çözümün kolay entegrasyonunu ve bağımsızlığını vurgular.
Improva Fatura Kokpiti, kullanıcılarına fatura işlemlerini başlıklar ve içerikler üzerinde esnek uyarlama imkanı tanıyarak, iş süreçlerini ihtiyaca göre özelleştirebilme avantajı sunar.
Fatura onay süreçlerinden otomatik iade işlemlerine kadar birçok aşamada otomasyon sağlayan Improva Fatura Kokpiti, işlemleri hızlandırarak zamandan tasarruf etme ve verimliliği artırma konusunda öne çıkar.
Entegratör veya kullanılan SAP E-Fatura çözümünden bağımsız Gelen E-Fatura ve E-Arşiv faturalarınızın kontrollü bir şekilde SAP sisteminize kaydedilmesini sağlar.
Fatura türü, masraf yeri, kar merkezi, vergi kimlik numarası, TC kimlik gibi dinamik isteğe göre ayrıştırılabilecek fatura dağıtım yapısı sayesinde ilgili departmana ilgili faturaların onaya gönderilmesi ile başlayan süreç ile fatura operasyonlarında verimlilik ve hız kazandırılmaktadır. Fatura onay aşamasında vekil tayin etme, fatura yönlendirme ve şirket içi yazışmalar gibi fonksiyonlarla sistemde işlenmeyi bekleyen faturalar adreslenebilmektedir.
Faturaların görselleri taranarak, satınalma sipariş numarası, plaka, alınan hizmet kodu ve irsaliye numarası gibi bilgilere ulaşılıp faturaların dağıtım öncesi kolayca sınıfsal tayini yapılabilmektedir. Mal girişi, fatura tutarı ile satınalma siparişi tutarı uyumluluğu gibi kontroller sayesinde hatalı faturaların ilgililere bildirilmesi sağlanabilmektedir.
Tüm tutarlılık kontrollerinden geçen satınalma siparişi referansı ile gelen veya alınan hizmet için kesilen faturaların onayları tamamlandıktan sonra Gelen Fatura Kokpiti kolay raporlama altyapısı sayesinde faturaların muhasebe simülasyonları yapılabilmektedir. Yapılan simülasyonlarda faturanın hangi cari hangi ana hesap hangi vergi hesabına kayıt gerçekleştireceği tutarları ile birlikte ön yüzde gösterilmektedir. İlgili atamalar sayesinde faturanın hangi masraf yerine, iç sipariş, PYP öğesi gibi muhasebesel detaylarla SAP sistemine kaydedileceği kararlaştırılabilmektedir.
Yurtdışından alınan veya kağıt faturalar için kullanılan giriş ekranları ile sistemde fatura olarak kaydedebilecek tüm bilgiler tek bir ekranda birleştirilmektedir. Gelen Fatura kokpiti aynı zamanda GİB aracılığı ile iletilemeyen faturaların sisteme kaydedilmesine sağlar. Gelen e-postaların içerisinden fatura bilgilerine ulaşıp faturaların kaydedilmesini veya yükleme programı aracılığı ile faturaların sistemde izlenmesini , muhasebeleştirilmesini sağlamaktadır.
Satınalma siparişi referansı ile gelen E-Faturalar için mal girişi ve tutar kontrollerini gerçekleştirerek doğru fatura tutarlarının kabul edilmesini sağlar. Uyarlamaya bağlı olarak kurgulanabilen fatura onay süreçleri, departmanlara faturaları ilgili hizmet kodlarına göre kontrol etme imkanı sunar. İzleme ve işlem geçmişi görüntüleme özellikleri, kullanıcılara zamandan tasarruf sağlayarak fatura takibini kolaylaştırır.
Gelen E-Faturalara bağlı olarak otomatik iade faturası düzenleme ve temel fatura iptallerine otomatik iade faturası oluşturma gibi özellikler, süreçleri otomatikleştirir ve verimliliği artırır. E-Faturaların içeriklerine göre gruplanma ve günlük olarak fatura durumlarının özet raporlanabilmesi, kullanıcılara anlık bilgi sağlama imkanı sunar. Dağıtım havuzundaki ve departmanlarda bekleyen faturalara yönelik aksiyon mailleri gönderme, süreçleri hızlandırır ve iş akışlarını iyileştirir.
Improva Fatura Kokpiti, ticari faturalar için otomatik yanıt özelliği ile iş süreçlerini daha etkili ve düzenli bir şekilde yönetmeyi sağlar. Bu çözümün getirdiği esneklik, uyumluluk ve otomasyon özellikleri, firmalara zaman ve maliyet tasarrufu sağlayarak iş süreçlerini optimize etme avantajı sunar.